mandag den 31. december 2018

Årets sidste dag

I dag er det den sidste dag i 2018.

For min skyld måtte året godt have været lidt længere. 2018 har været et godt år.
Der har været udfordringer og forandringer, men de gode hverdage og glade stunder har der været flest af.

Mit strikkeløfte 2018 var at strikke et par strømper hver måned. Jeg vil godt allerede nu løfte sløret for at det ikke er lykkes.

Året startede fint ud med strømpestrikning. I foråret deltog jeg på Strikkebootcampen: bliv en ørn til at strikke sokker af Charlotte Kaa. Selvom jeg godt kunne strikke strømper i forvejen var der plads til forbedringer. Jeg fik lært en del.

Billedresultat for bliv en ørn til at strikke strømper


Da sommeren kom gik strømpestrikningen for alvor i stå. Pigerne mente de havde nok strømper og jeg mente jeg selv havde nok. Strømpestrikning i toget hver dag til og fra arbejde blev en smule kedeligt og jeg fik lyst til andre ting.

Nu hvor det er vinter mangler vi alle varme strømper til hjemmebrug (i stedet for sutsko, når der er fodkoldt).

At stoppe med at strikke strømper gør jeg ikke. Der vil altid være et par strømper klar til at tage med i byen eller til toget. Strømpestrikning får bare ikke samme opmærksomhed i det nye år.

Jeg har strikket 6 par færdige i løbet af året. Jeg har strikket par nr. 7, men de mangler stadig at få hæftet ender. Derudover har jeg i løbet af Strikkebootcampen strikket en masse prøver på skaft, hæl og tå.

Jeg vil ønske jer alle samme et godt og lykkebringende nytår


Billedresultat for godt nytår

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry