søndag den 22. december 2019

Julemænd til serviet

Fine julemænd er blevet færdige. Der er 12 stk.

Min mor har fået dem i sin pakkekalender en pr  dag, da kalendergaver kun skal være en lille hygge ting. (og måske fordi jeg ikke har så meget tid at lave håndarbejde i)

Den sidste har hun fået idag, derfor kan jeg vise dem frem nu.

Selve nissehovederne blev hæklet i efterårsferien. Montering, hæfte ender mv. har jeg efterfølgende lavet.

Opskriften hedder Julemand til serviet og er en gratis opskrift designet af CrochetbySippe.

Det hvide garn er bomuldsgarn fra Søstrene Grene. Det hudfarvede garn er farve 89 i Rainbow Cotten 8/4 fra Hobbii.

Til sammen vejer nissehovederne uden serviet 79 gram. Jeg har brugt lidt over 1 nøgle af den hvide og en rest af den hudfarvede.




2 kommentarer:

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry