fredag den 28. december 2018

Nestled Socks

Nestled Socks er et design lavet af Knittingexpat (Mina Philipp).

Det er en del af en mønster samling, som jeg købte sidste år, hvor mønstrene er kommet hver 2. måned året igennem.

Strømperne er lavet til min mor. Hun følte sig snydt, fordi hun aldrig havde fået hjemmelavet strømper.

Jeg kender min mors skostørrelse, men ikke ydereligere mål. Heldigvis har jeg ramt godt og de passer. Der var heldigvis god hjælp at hente i mit kompendium fra Sokkebootcampen (Charlotte Kaae)


Strømperne er størrelse ca. 41-42. Ribben er strikket på pind 2,50 mm, resten er strikket på pind 3,00 mm.

Det sorte garn er Bumbo strømpegarn (75 % superwash uld, 25 % nylon) farve 104
Det meleret grå/sorte garn er fra Mayflower. Luxus sock garn i farve 5109 (75% pure wool superwash og 25 % polyamid)

Strømperne vejer 75 g til sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry