mandag den 30. marts 2020

En ny klud

Jeg har flere steder set at mange prøver at udskifte køkkenrulle med andre mere miljørigtige ting, som strikkede eller syet klude.

Vi bruger som regel kun køkkenrulle til at pudse næse i.

I disse virus tider kom jeg til at tænke på håndklædet på badeværelset. Jeg skifter det dagligt, men tænker det måske ville være bedre med klude. Nærmere bestemt når vi har gæster.

Jeg har fundet en opskrift på Ravelry som er gratis og ikke ligner de andre klude vi har.
Opskriften hedder Gramma´s Dishcloth by PJ Allen

Den første blev strikket efter opskriften. Der startes med få masker, hvor der tages ud på hver pind. Bagefter tager man ind på hver pind til der er få masker tilbage. Jeg har til denne brugt dobbeltgarn bomuldsgarn på pind 4,50 mm


Det blev ikke godt. Jeg synes den er for tyk og for lille. Den er derfor pillet op igen.



Jeg har derfor lavet nogle ændringer af opskriften til den næste. Den er strikket i bomuld med 1 tråd, stadig pind 4,50 mm. Jeg har flere masker på midten så den bliver lidt størrere.
Kluden måler 22 x 22 cm og vejer 21 g.

Det er en test, så må jeg se om den virker som jeg tænker inden jeg laver en masse flere


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry