søndag den 1. september 2019

Strikkeprøve

Det er godt nok længe siden jeg sidst har skrevet et indlæg her.

Livet fylder meget af min tid. Vores hverdag er blevet anderledes. Det er ikke skidt. Det er helt som det skal være, når man som jeg har store (18 og næsten 20 år) hjemmeboende børn.

Jeg får stadig lavet en del forskelligt håndarbejde. Der er bare ikke rigtigt noget af det som bliver færdigt.

Jeg har fået lavet en strikkeprøve færdig.


Planen er at strikke curvy cable sweater. Garnet er Cotton Merino fra Mayflower.

 
Prøven er lavet på pind 4. Strikkefastheden passer.


Sweateren skal strikkes rundt. Jeg har derfor lavet min prøve rund. Ender jeg med at have for lidt garn har jeg lavet prøven som kan pilles op og bruges igen.

Prøven har været vasket i hånden. Den holder facon og strikkefasthed. Næste gang jeg har noget tøj, som skal vaskes på uldprogram ryger prøven med bare for at se om det ændre strikkefastheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry