søndag den 15. september 2019

Ny hobby brich stitch

I august fik jeg muligheden for at lære en ny hobby. Den mulighed har jeg taget til mig.

Så i efteråret/vinter skal jeg lære at sy brich stitch.

Det er ikke desideret undervisning snarere vidensdeling. Jeg har bare ingenting at bidrage med, så jeg lærer af de andre.

Jeg har syet perler før. Da jeg var ung lavede jeg meget i "grønlandsk" perlesyning. Det var ting som klokker, nisser og andre ting. De fleste ting har min mor.

Da jeg fik børn kom der andre interesser og perlerne gled i baggrunden.


Jeg har været ude at købe perler for dem jeg har er for store og for runde.

Vi syr med Miyuki Delica perler i størrelse 11/0. Det er meget små perler. Perlerne er cylinder formet, derfor kan de "stå" ovenpå hinanden. 

Min prøve er så færdig som den bliver. Jeg gider ikke sætte ny tråd på for at lave spidsen færdig.

Det er en almindelig tændstik, som ligger ved siden af. Prøven vejer 0,60 gram. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry