mandag den 5. april 2021

God påske

 God påske ønskes I alle



Jeg er begyndt at brodere igen. Som ung lavede jeg en del i korssting. Efter at have en del smukke broderier på Instagram fyet med forskellige sting blev jeg inspireret af at prøve det af.

Min første færdige projekt er blevet denne brødpose.
Selve posen er købt færdig hos Søstrene Grene. 
Tegningen har yngstes kæreste tegnet. De brugte 5 minutter en eftermiddag på at tegne. 
Motivet har ved hjælp af lystegneplade overført fra tegningen til stoffet.

Kyllingen og ægget er broderet med kontursting. Æggeskallen er broderet med schattersting og øjnene er franske knuder. 

Der er broderet med DMC mouline garn i sort (nr. 310). Jeg har broderet det hele med 2 deltråde undtaget tekten, som kun er broderet med 1 deltråd.

Jeg er ikke helt tilfreds med teksten, men øvelse gør mester.


Oliver har fået posen sammen med sit påskeæg.

Jeg er gået i gang med min datters tegning på samme måde. Den er der noget mere syarbejde i.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry