fredag den 12. marts 2021

Grydelap

Det sidste stykke tid har været præget af arbejde. Alt alt for meget arbejde. 

Jeg har sat en del projekter igang, men ikke færdig gjort nogle af dem.

Før arbejdspresset for alvor satte ind kom min ældste med et lille ønske. De har kun en grydelap i køkkenet, der hvor hun bor. Hun vil gerne have jeg lavede en som var tyk og lækker. 

Jeg gider ikke lave 2 lapper for så at hækle eller strikke dem sammen til en grydelap. Jeg prøvede derfor først at hækle med 2 tråde bomuldsgarn og hæklenål 3,00. Det fungere ikke for mig.

I stedet strikkede jeg 2 tråde bomuldsgarn sammen. Beslutning blev at strikke rundt, hækle strop og hækle top og bund sammen. Det fungere rigtig godt. Grydelappen bliver tæt og tyk.


Jeg skal have slået op til en grydelap mere og skrevet opskriften ned. Lige nu er det noter på min telefon og jeg tænker, der skal laves flere i fremtiden. 



2 kommentarer:

  1. Det viktigste med grytelapper er at de er tykke så en ikke brenner seg, og det klarte du! Bra!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry