tirsdag den 1. december 2020

1. december

 Idag åbner min mor den første pakke i hendes julekalender.

Det er efterhånden en gammel tradition i vores familie at mormor (bedsteforældrene) får en julekalender.

Traditionen startede min mor da jeg var barn. Min bror og jeg lavede julekalender til vores bedsteforældre. Det stoppede, da min bror ikke gad lave flere gaver og mine havde udviklet sig til at tage længere og længere tid.

Da mine børn var små startede jeg traditionen igen. Pigerne lavede julekalender til mormor og morfar. Da mine forældre blev skilt lavede de en til dem hver. Da pigerne ikke ville lave julekalendere mere stoppe traditionen overfor min far. Min mor får stadig julekender, men alt indholdet er lavet af mig.

Dagens pakke indeholder snor til ophæng, små klemmer og en lille hæklet vante. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry