lørdag den 8. august 2020

Hæklet håndklæde

Min ældste truer med at flytte hjemmefra. Det er helt i orden for hun er fyldt 20 år.
Så mens hun kigger på lejligheder i København, så har jeg fået travlt med at lave noget til flyttehjemmefrakassen.

Hvis I ved hvor der er en 2-3 værelses lejlighed i København til leje, må I gerne sige til. Både min datter og hendes kæreste har elevjobs.

Det er ved at være længe siden hun bestilte klude og valgte garn til dem. Jeg har lavet nogle klude, men ikke nok. Så jeg må nok hellere få lavet nogle flere.

Det sidste ønske, som hun er kommet med er håndklæder til hænderne.

Hun vil tage mine, hvis jeg ikke sørger for at der er noget til hende.


Opskriften er lavet af @kreachill. Den fås gratis på Facebook.
Jeg har brugt 3 nøgler bomuldsgarn fra Søstrene Grene (farve 19-4118). Jeg har hæklet med nål 3,00 mm.

Opskriften siger 2 nøgler garn og hæklenål 2,50 mm

Mit håndklæde måler 43 * 62 cm og er blevet større end opskriften siger. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry