lørdag den 22. august 2020

Hæklefasthed

 Jeg har helt styr på det med strikkefastheden. Jeg strikker nogenlunde ensartet.

Til beklædning og andet som skal være i en bestemt størrelse laver jeg altid strikkeprøve og tjekker strikkefastheden undervejs.

Til sjaler og klude laver jeg aldrig strikkeprøve.

Jeg har aldrig været beklædning i hækling, men hæklefastheden kan åbenbart også meget forskellig.

Jeg har brugt det samme antal masker, garnet har samme løbelængde, der er brugt samme hæklenål og samme antal rækker i højde. Alligevel er det lykkes for mig at få 2 forskellige størrelser klude



Den øverste klud har jeg hæklet under almindelig stuetempartur. Den anden klud er hæklet under sidste weekens hedebølge.

Jeg er overrasket over forskellen i størrelsen på de 2 klude. Forskellen er 15 g garn. Derfor måtte jeg bruge en rest for at få den nederste klud færdig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry