onsdag den 11. december 2019

Filtede hjerter

Jeg fik for nogle år siden et kit i gave, som indeholdt opskrift og garn til disse filtede hjerter.

Jeg har flere gange kredset om dette kit for at få hjerterne lavet. Jeg er meget uldsart og garnet kradser mig.

Det lykkes at få strikket hjerterne uden de store problemer, men med masser af håndcreme.

Før vask målte hjerterne hhv. 28 cm og 35 cm i højden.



Opskriften er nr. 14-35 Filtede hjerter i Inca Wool, designet af Betina Jensen, Amager Strik Design
Hjerterne er strikket på pind 5,5. Garnet er Inca Wool fra Hjertegarn. Det er 100 % Heighland uld. Der er 100 gram i et nøgle. Det er nok til begge hjerter.

Efter filtning måler hjerterne hhv. 18 og 25 cm i højden. Opskrifter ligger op til at man pynter med bånd og knapper. Jeg har valgt kun at sætte bånd i.


Den lille hjerte fik min mor i foregårs og det store har hun pakket ud idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry