lørdag den 16. februar 2019

Colorwork catalyst

I denne uge har jeg deltaget i Aroha Knits online kursus i flerfarvet strik.

De første 2 dage omhandlede farvesammensætninger og hvordan man læser et diagram til flerfarvet strik.

De sidste 3 dage var prøver i de forskellige teknikker.

Den første var intarsia. På dansk hedder teknikken gobelin strik.


Den anden var mosaic. Jeg ved faktisk ikke hvad man kalder teknikken på dansk. Du strikker kun med en farve af gangen.


Den sidste er almindelig flerfarvet strik, hvor du har begge farver med hele tiden. Jeg har ikke strikket rundt som opgaven lød på. Jeg skulle udfordre mig selv lidt, så jeg har strikket baglæns, altså strikket vrang fra retsiden


Alle prøver er strikket på pind 4,00 mm. Jeg har strikket i Panduros Yarn, Merino Mix som består af 52 % uld og 48 % akryl. Garnet løber 120 m på 50 g
Jeg har brugt farverne rød og lysgrøn.
Tilsammen vejer prøverne 34 g

2 kommentarer:

  1. Hold da op det er nogle fine mønstre/teknik -prøver du har lavet.Specielt den med mosaic er jeg vild med.

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry