søndag den 29. april 2018

Strikkebootcamp uge 1

Jeg er deltager i Charlotte Kaaes strikkebootcamp: Bliv en ørn til at strikke sokker.

Første opgave er en strikkeprøve.

Jeg skal strikke på pind 3 med strømpegarn for at få 28 m på 10 cm.


Næste opgave er pæne rib-kanter. På prøven over fremgår det tydeligt at jeg trænger til pænere kanter.

Der er slået med usynlig rib-opslag (grå). På engelsk hedder den: Turbular cast on

Der er lukket med usynlig rib aflukning (grøn). På engelsk hedder den Turbular bind off


Aflukningen skal jeg øve mig lidt mere på.

Min datter på 18 år, mener jeg strikker ankelvarmere. Hun blev lidt skuffet over at finde ud af at det er strikkeprøver.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også med i strikkebootcampen, men har ikke fået øvet de kanter endnu.

    SvarSlet
  2. Hvor er det ambitiøst sådan at være med i en strikke boot camp -- godt gået! Ankel-varmere, det er da en god idé, for det kan i jo vare beslutte at det er :-)

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry