fredag den 3. marts 2017

Hæklet klud

Sidst jeg var på biblioteket lånte jeg bogen Hæklede klude A-Ø af Gitte Gade.

Jeg må tilstå at jeg synes bogen er kedelig. Det kan godt være, at hæklede klude ikke lige er mig.
Absolut ikke en bog jeg vil bruge penge på.

Vi mangler klude. Jeg har smidt alle købte klude ud og synes jeg havde rigeligt strikkede klude. Det har jeg altså ikke. Vi mangler hele tiden, så der skal laves flere klude.

Bare for at give bogen en chance og prøve med hæklede klude har jeg lavet klud A



Den er godt nok kedelig at hækle. Hvis jeg skal hækle flere klude skal de være med noget mønster lidt som håndklæderne.


Opskrift: Klud A af Gitte Gade
Garn: Bomuldsgarn fra Drops Design
Pind: hæklenål 3,50
Forbrug: 34 g
Størrelse: 22 cm bred og 25 cm høj 
Bemærkninger: 

4 kommentarer:

  1. Godt at vide. Tak for det. :-)

    SvarSlet
  2. Mon bogen vil være god for en helt nybegynder som mig? Min plan er at begynde med at hækle klude som første rigtige projekt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia. Jeg ville låne bogen først inden jeg købte. Mønstrene virker enkle. Der er få rækker som gentages gennem hele kluden.

      Slet
    2. Super, den er reserveret på biblioteket. Så håber jeg det kan hjælpe mig med at knække hæklekoden ;)

      Slet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry