søndag den 16. februar 2020

The Melinda Shawl

Jeg er blevet færdig med et tørklæde.

Jeg slog op til tørklædet juleaften.

Opskriften hedder The Melinda Shawl, designet af Daviksta Design. Du kan finde opskriften gratis på Ravelry.

Tørklædet er designet i 2 størrelser. Jeg har strikket den mindste, som passer til et 100g nøgle garn.

Det er strikket i Manos Del Uruguay Alegria, som er superwash merino og nylon. Farven hedder A2417 Wedgwood.

Jeg har ændret lidt i slutningen i forhold til opskriften. Det fremgår at man kan forlænge det retstrikket stykke, hvis man har garn tilbage. Jeg valgte at afslutte med hulmønster ligesom jeg startede.  Jeg har strikket på pind 3,50.

Tørklædet måler 164 cm i vingefang og 48 cm fra nakken og ned.

Perfekt til en kold dag på kontoret.


Håber de heldige har nydt deres vinterferie. Jeg har ikke haft ferie, men været på arbejde alle dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry