søndag den 20. januar 2019

Net til frugt

Vi skal spare på plastikken er mottoet mange steder på nettet. Det er for at passe bedre på vores miljø og klima. At spare på plastik er noget jeg har gjort i flere år.

Det er mange år siden jeg stoppede med at købe plastik poser, når jeg handler. Det er også ved at være nogle år siden alle vores klude blev udskiftet med strikkede og hæklede klude.

Hvorvidt det gør en forskel for miljøet ved jeg ikke. Men jeg håber det gør. 

Når jeg køber frugt er det som regel i hele poser/net/bakker alt efter frugttype. Det er sjældent jeg køber frugt i styk.

I juleferien havde vi ikke det sædvanlige behov for frugt. Jeg købte derfor bare et par stykker frugt. Jeg må tilstå jeg blev en smule irriteret over den lille pose, som jeg fik frugten med hjem i. Den kan ikke rigtig bruges til noget andet.

Jeg har derfor hæklet en net til frugt. Det kommer til at ligge i bilen. Klar til næste gang jeg skal købe frugt i løs vægt.

Opskriften er lavet af @59astrid. Opskriften findes her. Den ligger et stykke nede.

Garnet er Mayflower 8/4 print i farve 1537. Der er ikke garn nok i et nøgle til et net. Jeg har derfor tilføget noget rødt til at færdiggøre sidste omgang. 

Nettet vejer 52 g og er hæklet på nål 2,50 mm. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry