søndag den 4. oktober 2020

Vest med skrå fletninger eller Abby

Med udgang af april opsagde mit daværende job for at starte et nyt job i juni,

Jeg følte jeg fortjente noget godt for mig selv, fordi det midt i en pandemi lykkes mig at få et nyt job.

Valget stod mellem en ny taske eller garn. Det blev garn til en vest.

Farven er nøje udvalgt for at kunne passe til mest muligt af mit øvrige tøj.

 

Opskriften findes i et hæfte fra Hendes Verden nr. 18 -2020, hvor den hedder Vest med skrå fletninger.

Opskrifgen kan også købes hos Stines Varehus. Der hedder den Abby.

Jeg har brugt Drops Flora og Drops Kid-Silk. Tilsammen har jeg brugt 328 gram

Vesten er strikket på pind 3,50 mm til ribben og pind 5,00 til resten. Jeg er gået op i pinde størrelse for at strikkefastheden til at passe.




Jeg har lavet en hel del moditikationer. 

Min størrelse fandes ikke, så jeg har slået flere masker op end i opskriften. 

Vesten bliver strikket nedefra og op. Jeg har slået op med Italiensk opslag og lukket af med Italiensk aflukning, som er en syet aflukning.

I siderne skulle der have været omvendt glat, men det bryder jeg mig ikke om, så der har jeg bare strikket glat. Jeg har dog lavet en maske vrang på hver siden af snoningerne. 

Da jeg havde strikket længden efter opskriften synes jeg den var lige kort nok. Så den har fået ca. 5 cm i længden. Den har også fået lidt ekstra længde omkring ærmegab og V-udskæringen. 

Da jeg næsten var færdig med ryggen kom der et nyt diagram for der var fejl i opskriften. Jeg besluttede at forsætte med det diagram, som jeg hele tiden havde brugt. 

Vesten ligger i vaskemaskinen. Jeg håber den bliver tør til arbejde i morgen.




2 kommentarer:

  1. Tillykk med dit nye job! Du har ret, det er en bedrift, at få job i disse tider -- godt gået! Også tillykke med din vest. Sikke et flot stykke håndarbejde og en smuk farve. Det er rigtig populær at strikke veste for tiden, så det er også noget jeg overvejer, men ikke så svær en model som din.

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry