fredag den 21. juni 2019

Firkantet rondeller

Hvad hedder det egentlig når man laver firkantet rondeller?

Jeg har som vist i tidligere indlæg hæklet nogle rondeller til erstatning for engangsrondellerne.

Et eller andet sted læste jeg at strikkede var blødere og mere behagelige at bruge frem for de hæklede.

Jeg har derfor strikket et par firkantet lapper for at prøve det af.

Opskriften er min egen. De er strikket på pind 3,00 i en rest bomuldsgarn. "Rondellerne" måler 7 x 9 cm og vejer tilsammen 6 g.


Min yngste datter har taget dem til sig, så jeg har endnu ikke fået prøvet dem endnu.

Jeg overvejer lidt om jeg skal prøve at strikke nogle runde. Den tanke må lige summe lidt indtil jeg har fået lavet de ting, som har en deadline snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry