onsdag den 16. oktober 2013

Clue 1

Jeg deltager i Stephen West Color Craving kal.

Jeg er langt om længe blevet færdig med clue 1.


Det er ikke nemt at se for pinden er ikke lang nok.

Det har været en lang og hård proces at nå hertil.

Jeg var næsten færdig, da jeg opdager en fejl næsten i starten. Strikketøjet lander i et hjørne, mens jeg overvejer: Skal jeg pille op, skal jeg droppe projektet, eller kan jeg leve med fejlen.

Der bliver pillet op. Da jeg skal i gang med at strikke kommer teenageren på 13 og siger: "mor hvorfor laver du så mange sjaler, når vi ikke bruger dem". Har lige foræret 3 sjaler jeg havde liggende til en kollega.

Dette er ulempen ved at have teenagere i huset. En gang i mellem bliver man nødt til at tænke lidt mere end man plejer. Strikketøjet lander igen nogle dage i skammekrogen.

Strikketøjet kom ud af skammekrogen og projektet bliver gjort færdig, fordi jeg har lyst.

Hvorfor strikker jeg sjaler som ikke bliver brugt ? Fordi jeg godt kan lide det. Fordi der er så mange smukke. Fordi det er god tv strik. Fordi det er godt "tage i byen" strik. Fordi der ikke er meget montering. Fordi jeg måske en dag begynder at bruge sjaler og tørklæder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry