lørdag den 17. marts 2018

Warm Snug Socks Wavy Tucks


Jeg er endelig blevet færdig med mine Warm Snug Socks.

De har været kedelige at lave. Derfor er skaftet også kortere end det jeg plejer at lave på sokker.
Selve foden er uden mønster og på skaftet er der bieser. 

Jeg har ikke strikket bieser før. Første omgang tog meget lang tid. De næste gik lidt hurtigere, men stadig meget langsomt i forhold til mit normale strikketempo. Første omgang er lavet efter opskriften. Her er der et par masker i hver side uden bieser. Det synes jeg ikke er pænt så resten er lavet med bieser hele vejen rundt. 

Opskriften findes på Ravelry. Den er designet af Knitting Expat Designs.
Bag designnavnet står Mina Philipp. Hendes opskrifter er lavet så de er nemme at tilpasse.
Opskriften er første del The Cosy sock Collection

Garnet jeg har brugt er Kunstgarn fra Hjertegarn. Det er et lækkert garn, men jeg vil ikke strikke strømper med det en anden gang. Garnet er helt sikkert bedre til sjaler eller tørklæder. 

Ribben har jeg lavet med 1 ret og 1 vrang. Jeg synes 2 ret og 2 vrang ikke bliver elastisk nok til strømper.




Opskrift: Warm Snug Socks af Mina Philipp
Garn: Kunstgarn fra Hjertegarn. 75 % Superwash uld og 25 % nylon
Pind: 2,50 mm til sokken og 2,00 til ribben
Forbrug: 47
Størrelse: skostørrelse 39
Bemærkninger:  Ribben er 15 pinde høj. 

Sokkerne er par nr. 2 af 12 i forhold til #strikkeløftet 2018, som kører på instragram

1 kommentar:

  1. Lækre strømper du har fået af pindende og jeg giver dig medhold i, at 2 ret, 2 vrang i rib, ikke stram nok. Skal jeg have en ekstra fast rib, strikker jeg ribben md 2 drejet ret, 1 vrang.
    Godmorgen herfra

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry