søndag den 14. januar 2018

Forsøg med perler

Jeg har idag lavet nogle forsøg med perler.

Ideen var at lave nogle små katte til fastelavnsriset.

Billedet/ideen til katten har jeg fundet på Pinterest.

Første forsøg med en enkelt sort sytråd blev ikke køn.


Katten bliver ca. 2 cm høj

Andet forsøg blev med dobbelt sort sytråd. Den blev bedre, men jeg er ikke helt tilfreds.


Tredje forsøg var med perletråd. Det forsøg har jeg ikke noget billed af. Jeg gav op, fordi det rullede rundt og lå ikke pænt. Det skal prøves igen en anden dag.

Sidste forsøg blev med smykkewire/tynd ståltråd. Den er jeg heller ikke tilfreds med. Perlerækkerne sidder for langt fra hinanden, så katten ser helt forkert ud.


Selve katten er opgivet. Ideen med at lave nogle små perlefigurer skal der arbejdes videre med en anden dag. En dag skal det nok lykkes for mig at lave noget jeg er tilfreds med. Jeg skal nok bare øve lidt mere. 

1 kommentar:

  1. Uhhh, det har da vist været et tålmodigheds-arbejde og jeg er sikker på, at du får flere lavet. Synes nu også de er søde

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry