lørdag den 15. juni 2019

Perle

Perle er en rund klud designet af Bitta Mikkelborg.

Jeg har strikket den i bomuldsgarn fra Harald Nyborg i en mørk blå. Garnet er en rest fra min nevøs konfirmations gave.

Kluden er strikket på pind 3,00. Opskriften er næsten fulgt. Jeg har strikket masker op i en magisk ring (kendt fra hækling) istedet for den måde Bitta starter på.

Kluden har en diameter på 29 cm og den vejer 25 g.


Kluden er til test hos min yngste datter. Hvis kluden er en succes skal den erstatte de skumvaskeklude hun bruger, når hun fjerne make-up. Jeg ved godt at jeg kommer til at strikke flere, så der er til hver dag og nogle til vask.

Det er vores lille forsøg på at gøre det lidt bedre for miljøet samtidig får jeg brugt noget af al det bomuldsgarn jeg har købt gennem tiden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry