onsdag den 20. marts 2019

Rock din raglan #1

Rock din raglan er en strikkebootcamp med Charlotte Kaae. Bootcampen foregår på Facebook i en lukket gruppe og via mail. Kurset indeholder også en række hjælpe videoer, som ligger på youtube.

Jeg har ikke tidligere strikket trøjer, men jeg har lysten. Jeg tænker derfor at bootcampen er et godt sted at starte.

Bootcampen løber over 5 uger. Jeg fik en svær start, da vores internet gik ned og der gik næsten 2 uger før det virkede igen.

Uge 1 er små strikkede prøver

Den første jeg lavede er strikket nedefra og op.


Anden prøve er strikket oppefra og ned. 


Tredje prøve er strikke oppefra og ned. Den har 2 forskellige ærmer. Det til højre er strikket rundt. Det duer ikke for min strikkefasthed rundt er ikke den samme som når jeg strikker frem og tilbage.
Det venstre ærme er strikket frem og tilbage. 


Fjerde og sidste prøve er en cardigan strikket nedefra og op.



Det er med vilje der ikke er hæftet ender eller monteret. Det kommer senere.

1 kommentar:

  1. Flott å prøve forskjellige teknikker. Nydelige farger du har tatt.
    Jeg møtte Charlotte Kaae på Bornholm på en strikkefestival og tok gode ideer.
    Mye glede for deg.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry