fredag den 25. januar 2019

5 shawls 5 days challenge

Jeg deltager i Aroha Knits 5 sjaler på 5 dage udfordringen.

Det handler om at lære forskellige sjals konstruktioner at kende. Det er derfor ikke hele sjaler man skal strikker, men små prøver.

Jeg har strikket alle prøverne i Kunstgarn fra hjertegarn.

Første udfordring er triangular shawl.
Strikket på pind 4,00 mm.


Denne sjals form kan jeg godt lide og se muligheder i.

Anden udfordringer er crescent shawl.
Den er strikket på pind 3,00 mm


Denne form har jeg det lidt svært med. Jeg synes ikke den fungere, som jeg godt kan lide sjaler. 

Tredje udfordring er Asymmetrical shawl.
Den er også strikket på pind 3,00mm


Jeg havde svært ved at få strikket denne prøve. Kanten blev ikke rigtig pæn. Jeg måtte prøve et par gange. Jeg er stadig ikke tilfreds, men det er bare en prøve. Jeg kan bedst lide, når sjaler er symetriske.

Fjerde udfordring er 3/4 shawl
Jeg har brugt pind 3,50 mm


Den form kan jeg rigtig godt lide og jeg kan se mange muligheder i den type sjal.

Femte og sidste udfordring er squar shawl.
Strikket på pind 3,00 mm


Jeg synes formen er spændende, men den duer ikke til et sjal.

Jeg er blevet klogere på sjals konstruktion i løbet af ugen. Især hvor meget udtagningerne får betydning for formen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry