mandag den 27. august 2018

Gummistøvle sokker

Den ældste af mine piger tabte sine gummistøvle sokker på årets Roskilde Festival.

Hun tvang mig nærmest til at lave nogle nye.

Som en gave til mig havde hun fundet en som solgte garn mangen til de mistede sokker.

Udfordringen var at strikke nogle mangen til dem hun havde mistet. Der er nemlig ingen opskrift.

Denne gang har jeg skrevet ned, hvad jeg har gjort. Resten af garnet skal laves til endnu et par strømper. Det bliver bare ikke lige nu.

Sokkerne er langskaftede. På billedet er de ikke vasket. Inden i ligger der en sock blocker. De går op til lige før knæet, når de er på.


Datteren er tilfreds. Det er gået hurtigere med at strikke disse end det gjorde med de første.

Opskrift: Ingen
Garn: Mor Aase Raggegarn, 80 % uld og 20 % nylon, 50 g = ca. 90 m
Pinde: 2,50, 3,00 og 3,50
Forbrug: 152 g
Størrelse: Svarer til sko størrelse 39/40 med langt skaft.
Bemærkning: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry