onsdag den 27. juni 2018

Emmasjalet.

Endelig blev mit Emma sjal færdigt.

Emmasjalet var en KAL lavet af Önling. Den startede tilbage i januar måned.

Allerede fra starten var jeg bagud. KAL'en sluttede i løbet af foråret.



Jeg har fulgt opskriften hele vejen. Ind i mellem har det kedet mig. Jeg kan godt lide symmetrien i sjalet, men samtidig er det også det at lave 2 ens sider, som har kedet mig.

Midten er strikket først, her efter siderne. Kanten bliver strikket på til sidst.

Jeg har strikket i Önling no 2. Det er et uldgarn, som løber 120 m på 25 g. Garnet er lækkert blødt. Jeg bruger sjældent garn i 100 % uld, da jeg er meget sart. Dette garn kan jeg bruge uden problemer.



Jeg købte først 13 nøgler garn og opdagede ret hurtigt at det ikke var nok. Jeg købte 4 ekstra nøgler. Jeg har 1,5 nøgle tilbage. På hjemmesiden hedder farven Dusty Rose på labellen hedder den Warm Grey. Jeg har ikke tjekket min strikkefasthed, så det kan være derfor jeg ikke havde nok garn.

Sjalet er ikke særligt "højt". Til gengæld er spidserne lange.

Det bliver et skønt sjal at putte sig i, når vinteren kommer.

 


Opskrift: Emma Shawl af Katrine Hannibal for Önling
Garn: Önling nr. 2 100 % superfine wool i farve dusty rose eller warm grey
Pinde: 3,00 og 4,00
Forbrug: 383 g
Størrelse: 71 cm fra nakke og ned. Snoningskanten måler 267 cm

2 kommentarer:

  1. WAW med waw på. Sikke et stort og flot arbejde. Den kan da kun pynte og lune på samme tid. Du har været meget tålmodig, tror jeg. Jeg havde opgivet for længst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Vinteren bliver lidt nemmere at komme igennem med et lækkert sjal

      Slet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry