søndag den 13. maj 2018

Strikkebootcamp uge 2

Denne uge har teamet hæle.

Jeg har tidligere kun strikket en type hæl. Det er fish lips kiss hælen. Det er den eneste type hæl, som jeg har prøvet tidligere, fordi den passer godt til både pigerne og jeg.

Men når nu jeg har tilmeldt mig strikkebootcampen må jeg hellere på nogle af de øvrige muligheder af.

Alle prøverne er strikket med usynlig ribopslag og usynlig syet ribaflukning.

Opgave 1 i denne uge er sweet tomato hælen.
Den sidder nogenlunde på hælen - ikke direkte dårligt, men heller ikke super godt. Der er mange vende pinde og det hele gentages 3 gange. Den tager lang tid at lave i forhold til fish lips kiss hælen.



Opgave 2 er timeglas hælen. Timeglas hælen sidder godt på min fod. Den er hurtig og nem at strikke. Den minder meget om fish lips kiss hælen. Første version er strikket efter kompendiet.
Jeg synes den er lidt kort. Jeg kunne godt tænke mig den var lidt længere under foden.


Strikkebootcampen har en lukket facebookgruppe. Her har Charlotte Kaae givet anvisninger til en modificering af denne hæltype. Den har jeg også prøvet af. Det blev til en helt perfekt hæl. Der sidder godt og har en rigtig god længde under foden.



Opgave 3 er kilehælen. Den findes i 2 typer alt efter hvilken vej man strikker sine strømper.
Den første jeg har prøvet af den version man vil strikke, hvis man strikker strømper fra skaftet og ned. Kilehælen er for stor til min fod.


Selvom hælen ikke passer har jeg alligevel valgt at lave en prøve, hvor man strikke fra tåen og op.
Det er den vej jeg foretrækker at strikke mine strømper. Det kan jo være en dag, jeg møder en fod som vil være glad for denne type hæl.

Det er helt sikkert den nemmeste måde at strikke kilehæl på.


Jeg har aldrig nogensinde før strikket så mange prøver. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry