søndag den 25. marts 2018

Kjole med prinsessesnit

Det er længe siden jeg sidst har syet noget. Jeg har masser af ideer, lysten og en hel del stof. Alligevel er det striktøjet og sofaen, som vinder om aftenen.

Min bror og svigerinde havde kobberbryllup igår.

Vi havde en skøn dag sammen med dem.

En fest er en god undskyldning for nyt tøj.

Jeg går sjældent med kjole, men ved festlige lejligheder vil jeg gerne have kjole på.

Mønster og stof er fra Stof og Stil. Stoffet er viskose med en lille smule stræk.

Kjolen har prinsessesnit. For mig betyder det at den dækker maven uden at være et telt. 

Jeg har lavet den uden foer og med ærmer fra model A. Jeg har ikke syet slids i ærmerne. De er rigeligt vige til mig. Lynlåsen gjorde ikke noget fornuftigt, så den er også udeladt. Jeg kan nemt få kjolen af og på uden. Sidste ændring er i oplægningen. Jeg har lavet oplægnings kanten en smule bredere.

Kjolen er dejlig let at have på. Stoffet er lækkert blødt efter vask.



Mønster og farve tæt på.



Opskrift: Stof og Stil nr. 73016
Stof: Stof og Stil
Størrelse: Den passer lige til mig
Bemærkninger: Lynlås udeladt, slids i ærmer udeladt, oplægningen er en smule bredere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry