tirsdag den 25. april 2017

Kursus i patent strik

I starten af april var jeg til patentstrikkekursus hos Butikken ved højen

Vi blev undervist af Charlotte Kaae

Strikkeprøven fra selve kurset er smidt ud. Den blev grim, fyldt med fejl, tabte masker osv. Ingen andre end mig vil kunne se hvad det skal forestille.

Sagen er at under kurset eksperimenterede jeg med forskellige måder at slå om pinden på og tage løst af på. Det var ikke nogen god ide for det blev ikke til patent, men jeg fik prøvet det af. Ok hvis jeg skal være helt ærlig, så kunne jeg ikke finde ud af at gøre det rigtigt eller huske hvordan jeg havde gjort på de få pinde som blev rigtige.

Jeg var godt nok træt da jeg kom hjem. 4 timers knocentret strik med ny teknik var en god måde at starte påskeferien på.

Da jeg kom hjem lavede jeg en ny prøve. Den blev pænere og kan godt vises frem. Det hjalp at sidde hjemme med det gode kompendium og prøve alene.


Det er en teknik jeg gerne vil lave mere i. Der skal bare findes opskrifter og garn.

For et øjeblik har jeg glemt alle de projekter jeg er igang med og har købt garn til.

2 kommentarer:

  1. Jeg er vild med patentstrik, men benytter det ikke ret tit, da jeg synes det er umuligt at samle en tabt maske op i, men forstår dig. Det bliver altså bare flot.

    SvarSlet
  2. Åh, patentstrik er så flot!
    Jeg gad godt at komme på kursus hos netop Charlotte Kaae.
    Da min mormor har spurgt, om jeg vil strikke en bluse til hende magen til en, som hun har i forvejen, har jeg måttet kaste mig ud i patent - og har derfor købt Charlotte Kaaes kompendium omkring patentstrik.

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry