lørdag den 31. oktober 2015

F.O. 18 Orkis

Jeg har været på kursus i orkis idag.

Jeg har aldrig tidligere prøvet, men har drømt om det i mange år.

Jeg var heldigvis ikke den eneste nybegynder. Vi var 3 der aldrig havde prøvet det før. Vi blev undervist sammen til start. Efterhånden som vi i eget tempo nåede til nye udfordringer blev vi undervist i dette. Det var et heldags kursus som startede kl. 10 og sluttede kl. 16,00 kun afbrudt af en frokost pause.


Billedet viser hvad jeg fik lavet i løbet af dagen.

Øverst min "øve" snor. Øvesnoren er lavet i 2 farver. Lyserød inde i og blå udenpå. Det var så man kunne se om knuderne vendte rigtigt.

Næste opgave var en lille sommerfugl som vi fik mønstret på. 

De næste mønstre har jeg købt. Det er en lidt større sommerfugl og et hjerte.

Hjertet blev lavet færdigt i toget hjem.

 Nu skal jeg bare finde noget passende garn og i gang med at øve noget mere

1 kommentar:

  1. Hvor er det bare fint..... En af de teknikker jeg drømmer om at lære, ærgrer mig nu over jeg ikke "havde tid" mens min mor endnu var her, hun ville have været den perfekte læremester.

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry